Σκοποί

Εργαζόμαστε για ένα σχολείο που δίνει στα παιδιά αυτό που χρειάζονται, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν σε ελεύθερους ανθρώπους και να μπορέσουν να δώσουν οι ίδιοι νόημα στη ζωή τους. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα σχολείο που προετοιμάζει τα παιδιά για την πραγματική ζωή, με σεβασμό στην ατομικότητά τους.

Σε ένα αβέβαιο μέλλον, οραματιζόμαστε ανθρώπους με δυνατές καρδιές, σώματα και νου, ανθρώπους μοναδικούς, με προθυμία να δουλέψουν για την καλή εκδοχή της ανθρωπότητας, γιατί κοιτάζοντας στα μάτια των παιδιών ξέρουμε ότι αυτή είναι η αφετηρία τους.

Η προσέγγιση μας συμμερίζεται την αρχική ευχή του εκπαιδευτικού μας νόμου: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.» Νόμος 1566/1985 (αρθ.1,παρ.1).

Το σχολείο μας θα συνομιλήσει με την παιδαγωγική Waldorf-Steiner, τηρώντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας.


Ποιοι είμαστε

Η ιδρυτική ομάδα του σχολείου αποτελείται από είκοσι άτομα. Οι περισσότεροι είμαστε παιδαγωγοί: μεταξύ μας βρίσκονται δάσκαλοι δημοτικού, πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι γυμναστικής, μουσικής και καλλιτεχνικών. Πολλοί από εμάς δραστηριοποιούμαστε και ως γονείς που αναζητούμε την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός εκπαιδευτικού οργανισμού.  Ο καθένας και η καθεμία φέρνει την εμπειρία του/της από τα διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης όπως ασκείται σήμερα στην Ελλάδα, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, από δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου αλλά και από αυτά που έχουμε βιώσει στο εξωτερικό.
Η πρωτοβουλία για την ίδρυση του Σχολείου ξεκίνησε από την άνοιξη του 2016. Προβληματιζόμενοι ως γονείς, ως παιδαγωγοί και ως πολίτες της Ελλάδας και του κόσμου, κοιτάζοντας γύρω μας, αλλά και μέσα μας, αποφασίσαμε ότι θέλουμε να αναλάβουμε δράση. Ένα στοιχείο σύμπτωσης ή συγχρονισμού που μας έφερε όλους γύρω από ένα κοινό σκοπό, λες και «είχαμε ραντεβού»: όταν βρεθήκαμε λέγαμε «αν όχι εγώ ποιος»; Στην πορεία αυτό έγινε «αν όχι εμείς ποιοι»; Πλέον, με επιτακτικό τρόπο αναρωτιόμαστε: «αν όχι τώρα πότε»;


Τι σημαίνει τ' όνομα

Και τι σημαίνει τ' όνομα;
τ' άνθος που λέγουν ρόδον,
με οποίαν λέξιν κι' αν το 'πουν,
το ίδιον θα μυρίζη.

Σαν «γονείς» του σχολείου, βιώσαμε την ονοματοδοσία του με τρόπο παρόμοιο με την επιλογή ονόματος για τα παιδιά μας. Πότε με ελεύθερη περισυλλογή, πότε ως υποχρέωση απέναντι στους παππούδες, πότε με διάθεση σκωπτική, πότε εκτιμώντας τα βάρη και την έμπνευση για το μικρό μας. Πάντα με αγάπη.

Κατά την αναζήτηση ονόματος ανακαλύψαμε ότι δίπλα στο σχολείο βρισκόταν ένα σπίτι‐στέκι για τους δημοτικιστικές του Μεσοπολέμου, το σπίτι του Γιώργου Κατσίμπαλη. Θελήσαμε λοιπόν να συνδεθούμε με μια λογοτεχνική παράδοση και δράση, που έφερε στη γειτονιά αυτή τον Παλαμά, το Σεφέρη, τον Παπαντωνίου ‐ο οποίος έδωσε και το όνομα Τριανέμι στο συγκριμένο σπίτι‐, που βρισκόταν στο ίδιο οικοδομικό  τετράγωνο με το σχολείο, που τότε ήταν ένα μεγάλο περιβόλι. Μας ενέπνευσε ότι ο χαρακτήρας αυτός ‐ως κολοσσός πια‐ πρωταγωνιστεί σε ένα διεθνώς διάσημο βιβλίο του Χένρι Μίλερ και νιώσαμε μια σύνδεση στο χρόνο που είναι αφετηρία για να υφάνουμε την ιστορία του σχολείου στο μέλλον.

Το ΤΡΙΑΝΕΜΙ ήρθε έτσι να σφραγίσει το δικό μας παιδαγωγικό και κοινωνικό όραμα, σαν να ήταν πάντα εκεί. Συνιστά μια επίκληση του κοινωνικού τρίπτυχου, μια αναφορά στην ελευθερία, την αδελφότητα και την ισότητα, ως βασικές αρχές της ανθρώπινης κοινωνίας. Από την παιδαγωγική σκοπιά ενώνει τις τρεις ποιότητες του κόσμου, που το παιδί έχει ανάγκη να βιώσει: ο κόσμος είναι καλός, είναι όμορφος, είναι αληθινός. Στην παιδαγωγική μας πρακτική, θα μας θυμίζει πάντα την ισορροπία ανάμεσα σε χέρια, καρδιά και νου, για έναν άνθρωπο με δύναμη και διαύγεια στη βούληση, το συναίσθημα και τη σκέψη του. Για την υγεία του σχολικού μας οργανισμού σηματοδοτεί την αρμονία μεταξύ δασκάλων, γονέων και ιδρυτών.

Το ΤΡΙΑΝΕΜΙ είναι για μας ένας χώρος με ανοιχτά παράθυρα όπου ο αέρας είναι πάντα φρέσκος και αναζωογονητικός, ενώ προσκαλεί τους ανέμους να γεμίσουν τα πανιά μας για να προχωρήσουμε. Αέρα!


Τα μέχρι τώρα βήματα

Κοιτάζοντας στα μάτια τα παιδιά και αφουγκραζόμενοι το σχολείο που θέλει να γεννηθεί:

  • Ιδρύσαμε μη κερδοσκοπικό σωματείο που συνιστά το νομικό πρόσωπο του σχολείου.
  • Υποστηρίζουμε την επιμόρφωση παιδαγωγών που θα πλαισιώσουν με τη δημιουργική τους πνοή το σχολείο και θα ενδυναμώσουν το ιδιαίτερο στίγμα του.
  • Έχουμε σχεδιάσει μια δομή διοίκησης που στηρίζεται στη συμμετοχική δραστηριοποίηση ιδρυτών, γονέων και παιδαγωγών.
  • Είμαστε σε ανοιχτή κι ελεύθερη επικοινωνία με τη διεθνή κοινότητα των σχολείων Waldorf.
  • Έχουμε νοικιάσει το σχολικό μας κτήριο στο Μαρούσι.
  • Διαθέτουμε ένα βραχυχρόνιο και μακροχρόνιο οικονομικό σχέδιο κι έχουμε συγκεντρώσει ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων για να ξεκινήσουμε.
  • Έχουμε αιτηθεί στο ΥΠΠΕΘ άδεια ίδρυσης και λειτουργίας νηπιαγωγείου και δημοτικού.
  • Ξεκινήσαμε τις εγγραφές μαθητών/τριών.
  • Έχουμε εμπιστοσύνη, αγάπη, κοινή πνοή, ενθουσιασμό και θέληση να τα καταφέρουμε και εργαζόμαστε με συστηματικό τρόπο γι' αυτό.

;