
Τη στιγμή που τα πόδια μου αρχίζουν να κινούνται, οι σκέψεις μου αρχίζουν να ρέουν.
Οι άνθρωποι εξελίχθηκαν κινούμενοι. Πέραν των αμιγώς κινητικών μαθημάτων όπως η Γυμναστική, που την έχουμε σε περίοπτη θέση, η κίνηση είναι παρούσα κατά τη διάρκεια όλων των μαθημάτων, σε όλες τις τάξεις. Χρησιμοποιούμε την κίνηση για την προετοιμασία του μαθήματος, για το ξύπνημα και τη συγκέντρωση των μαθητών. Ξεκινάμε με ένα κινητικό παιχνίδι ή έναν ρυθμό. Στη διάρκεια της διδακτικής ώρας, κάνουμε επίσης μικρά κινητικά διαλείμματα, ένα σύντομο χορό, τρέξιμο γύρω απ’ τα θρανία τους ή διατάσεις.
Σε όλα τα μαθήματα, σωματοποιούμε όσα διδάσκουμε με μια δραστηριότητα που ταιριάζει στις έννοιες. Για παράδειγμα, τα παιδιά δημιουργούν με τα σώματά τους την ιστορική γραμμή ή μαθαίνουν την προπαίδεια με σωματικά και ρυθμικά μοτίβα. Οι δάσκαλοι, επίσης, μπορεί να ζητήσουν από τους μαθητές να παίξουν την ιστορία της φωτοσύνθεσης ή να δραματοποιήσουν το κυκλοφορικό σύστημα. Ο εγκέφαλός μας επηρεάζει το σώμα μας, αλλά το σώμα μας επηρεάζει επίσης τον εγκέφαλό μας.
Η σωματική δραστηριότητα φτιάχνει τη διάθεση των μαθητών. Η συμμετοχή του σώματος στη μαθησιακή διαδικασία ενισχύει την εγρήγορση και τη μνήμη. Και όταν κινούμαστε μαζί, ενισχύεται η αίσθηση της κοινότητας και της αλληλεγγύης!