
Δέξου το παιδί με ευλάβεια
Εκπαίδευσέ το στην αγάπη και
Οδήγησέ το προς την ελευθερία.
Η παιδαγωγική Waldorf
Η παιδαγωγική Waldorf γεννήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα ως μία απάντηση στην κρίση από την οποία έβγαινε η κοινωνία μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Ο ιδρυτής της, Ρούντολφ Στάινερ, πίστευε ότι ρόλος του σχολείου είναι να βοηθήσει το παιδί να γίνει ένας ελεύθερος άνθρωπος που θα δίνει ο ίδιος νόημα στη ζωή του, και μίλησε για μια ολόπλευρη ανάπτυξη, που δεν θα επικεντρώνεται μόνο στο νοητικό ενός παιδιού, αλλά θα έχει μέριμνα για το σώμα, το συναίσθημα, την κοινωνική και την πνευματική του εξέλιξη. Μίλησε επίσης για το πώς το Αναλυτικό Πρόγραμμα έρχεται να απαντήσει στην αναπτυξιακή ανάγκη της κάθε ηλικίας, αλλά και πόσο σημαντικό είναι το ότι οι άνθρωποι “μαθαίνουν μαζί”.
Μέχρι σήμερα, 100 χρόνια μετά, η παιδαγωγική Waldorf είναι συνεπής στη δέσμευσή της για την ανάπτυξη και την ατομικότητα του παιδιού, ενώ πρωταρχική της πρόθεση είναι να υποστηρίξει το παιδί ολιστικά.
Στο Τριανέμι
Στο Τριανέμι μας ενδιαφέρει ο προσανατολισμός προς την καρδιά αυτής της παιδαγωγικής κι όχι μόνο η εξωτερική της φόρμα, που είναι δεδομένο, αλλά και ζητούμενο να επηρεάζεται από τον τόπο και τον χρόνο στον οποίο το σχολείο μας γεννιέται και μεγαλώνει. Μας ενδιαφέρει ακόμα πώς μπορεί η παιδαγωγική αυτή να συντονιστεί με τις απαιτήσεις του σύγχρονού κόσμου και τις ανάγκες των παιδιών και των εφήβων του 21ου αιώνα.